Ze sprzedażą jest jak z flirtem. Banalna lub nachalna zraża do siebie ludzi. Więc jaka powinna być, aby się w niej zakochać? Naturalna, subtelna i wiarygodna. Tylko co to oznacza? To, że powinna nam pasować – jak garnitur szyty na miarę.
Pokochać sprzedaż: naturalną i subtelną
Aby pokochać sprzedaż, najpierw musimy ją dobrze poznać, a następnie polubić. Bardzo ważne jest, by skonfrontować nasze wyobrażenia z rzeczywistością. To jak z młodymi kochankami. Najpierw się zapoznają, mają względem siebie jakieś oczekiwania. Następnie zaczynają się darzyć uczuciem, aby później zbudować mocne fundamenty dla dalszej relacji.
Sprawdźmy więc, czy nasze oczekiwania i wyobrażenia na temat tej pracy są spójne z tym, jak ona się prezentuje w całej swojej okazałości, wraz z blaskami i cieniami. Czy mamy czas, możliwości i chęci by się w nią zaangażować.
“Naturalna” wcale nie oznacza, że ktoś urodził się sprzedawcą i z mlekiem matki przyswoił wszystkie techniki sprzedażowe. Naturalna według mnie oznacza, że nie jest wymuszona lub co gorsza “wymęczona”. Nie każdy nadaje się do sprzedaży. To trzeba sobie otwarcie powiedzieć. I tak, sprzedaży można się wyuczyć, ale jeśli nie będziemy odczuwać z tej pracy satysfakcji, to szybko się wypalimy. Tu znowu jest trochę jak z flirtem. Możemy poznać i stosować różne „triki”, które na krótką metę zadziałają, ale im dłużej zostaniemy w tej relacji, im mocniej w niej siebie podkoloryzujemy, tym trudniej później będzie wszystko odkręcić. A potem przyznać się przed samym sobą – że nie tak to wszystko miało wyglądać – i tym samym stracimy naszą wiarygodność.
Czytaj także: Zasady sprzedaży nieruchomości w inwestycjach deweloperskich
Jak pokochać sprzedaż? Zbuduj dobre fundamenty
Poznaj dobrze produkt, który masz sprzedawać. Brzmi banalnie? Wcale takie banalne i oczywiste nie jest. Szczególnie, że projekty deweloperskie od koncepcji do realizacji przechodzą często niemałe metamorfozy. Trzeba za tymi zmianami nadążać. Ponadto kto choć raz widział projekt budowlany ten wie, że nauki jest tu sporo. Do tego dochodzą dokumenty okołotransakcyjne i przepisy, po których się poruszamy.
Nie jesteśmy w stanie nauczyć się wszystkiego na pamięć i zawsze może zjawić się klient, na którego pytanie nie będziemy znali odpowiedzi. Ważne jednak, aby wiedzieć gdzie jej szukać, szybko ją klientom dostarczyć i by takie pytania były wyjątkiem potwierdzającym regułę, a nie na odwrót. Taka sytuacja sprawi, że będziemy czuli się pewnie.
Pewność siebie przełoży się na to, jak odbierają nas klienci, a finalnie na nasze relacje z nimi. A jak będziemy mieć dobre relacje z klientami, to będziemy odczuwać większą satysfakcję z wykonywanej pracy. To wszystko z całą pewnością przełoży się na efekty i realizację planów sprzedażowych. I jak to w życiu bywa, naturalnie to w czym jesteśmy dobrzy zaczyna sprawiać nam przyjemność.
Znamy produkt, zdobyliśmy pewność w wykonywanych działaniach, budujemy pozytywne relacje z klientami. Pytanie: czy to wystarczy, by pokochać sprzedaż?
Czytaj także: Obsługa trudnego klienta w deweloperce
Pokochać sprzedaż – budowa trwa cały czas
To są zdecydowanie dobre fundamenty miłość. Ale fundamenty, jak wiemy, to dopiero początek. Cała budowa dopiero przed nami.
Wykonaliśmy kawał dobrej roboty, ale by ta praca się nie zmarnowała, cały czas musimy pracować nad swoim warsztatem, wiedzą i optymalizacją pracy. W sprzedaży rozwój jest równie ważny jak w każdej innej dziedzinie. Bez ciągłego udoskonalania siebie oraz swojego działu staniemy w miejscu. A stojąc w miejscu zaczniemy obserwować, jak inni nas wyprzedzają.
Świat pędzi do przodu, pojawiają się nowe rozwiązania, możliwości, narzędzia i techniki. Musimy za nimi nadążać. Tu na pomoc przyjdzie nam fachowa literatura, grupy branżowe i przede wszystkim szkolenia oraz warsztaty deweloperskie. Sprzedaż łączy ze sobą wiele elementów. Dlatego ciągle trzeba zadawać sobie pytanie, co można zrobić lepiej i szukać na nie odpowiedzi.
W sprzedaży jest dokładnie tak jak w związku. Ciągle trzeba nad nią pracować i podsycać ten „ogień”, który nas samych napędza do działania i sprawia, że ta praca daje nam ogrom satysfakcji.
Czytaj także: Jak sprzedawać nieruchomości w inwestycjach deweloperskich?
Jeśli chcesz wiedzieć więcej, koniecznie zajrzyj tutaj! Te warsztaty i kursy mogą Cię zainteresować:
Zarządzanie sprzedażą w inwestycji deweloperskiej – warsztaty stacjonarneZarządzanie sprzedażą w inwestycji deweloperskiej – kurs online
O autorce
Roksana Lipińska – w 2012 roku rozpoczęła swoją przygodę z rynkiem nieruchomości. A ten nie tylko ją wciągnął, ale i zrodził ogromną fascynację. Ta zaś poprowadziła ją drogą od posiadania biura nieruchomości do firmy deweloperskiej. I tak ze specjalizacji, jaką było prowadzenia zewnętrznych działów sprzedaży dla małych i średnich deweloperów, jako współzałożycielka marki So!Invest – stała się kreatorem otaczającej ją przestrzeni. Zawodowo zakręcona na punkcie nieruchomości, prywatnie żona, i mama dwóch niezwykle aktywnych urwisów. Uwielbia odpoczywać z książką na tarasie i w końskim siodle. Spokój znajduje medytując i praktykując jogę.