fbpx

Targi nieruchomości to cykliczne imprezy handlowe odbywające się we wszystkich dużych miastach w Polsce. To przestrzeń, w której podczas dwóch dni możesz zaprezentować swój produkt wielu klientom, poznać ich opinie o swojej inwestycji i zrealizować sprzedaż. Czy warto pokazywać się na targach? Z jakimi kosztami się to wiąże ? I jaki jest potencjał w takich działaniach?

Kiedy myśleć o udziale w targach nieruchomości?

Zanim zaczniecie, warto zadać sobie pytanie, czy targi są dla Was odpowiednią formą promocji. Wielokrotnie prowadząc sprzedaż małych projektów deweloperskich miałem sprzedaż na bardzo zadowalającym poziomie i nie decydowałem się na regularne uczestnictwo w targach. Zwyczajnie nie było takiej potrzeby. Kiedy jednak poziom sprzedaży nie jest w pełni satysfakcjonujący lub są symptomy na rynku mówiące, że sprzedaż będzie trudniejsza – warto zwiększyć nakłady na marketing i sprzedaż i tym samym w swoim planie marketingowym uwzględnić udział w targach.

Czytaj także: Jak sprzedawać nieruchomości?

Jak wybrać właściwe targi?

Jeśli zdecydujesz się na udział w targach, warto wybrać właściwą imprezę, taką która będzie dobrzy wypromowana i można się na niej spodziewać dużej ilości odwiedzających. Pamiętaj, aby zamówić odpowiednie stoisko. Czyli takie, przy którym swobodnie porozmawiasz z klientami, dasz się zauważyć, ale jednocześnie nie przepalisz budżetu na zbędne akcesoria czy nadmierną powierzchnię. Na targach jak w nieruchomościach, każdy metr kwadratowy kosztuje.

Czytaj także: Obsługa trudnego klienta

Targi nieruchomości – jak się do nich przygotować?

Jeśli planujesz regularnie uczestniczyć w targach nieruchomości (co jest zasadne, zwłaszcza jeśli prowadzisz dużą inwestycję lub kilka mniejszych) możesz pomyśleć o przygotowaniu własnego stoiska, które będziesz rozkładać na każdych targach. Unikniesz wtedy dodatkowych kosztów jednorazowego drukowania grafiki na każdą imprezę.

Przygotuj się dobrze do targów, miej ze sobą foldery reklamowe, możesz zabrać także gadżety. Przede wszystkim przygotuj wszystko tak, abyś mógł swobodnie prezentować klientom swoją inwestycję. Przydatny będzie laptop i monitor lub telewizor, na którym wyświetlisz informacje o swojej inwestycji.

Koniecznie miej ze sobą formularz zgody na przetwarzanie danych osobowych. A jeśli jest taka możliwość, to podczas rozmowy na targach od razu umawiaj się na spotkanie po wydarzeniu, aby omówić szczegóły Twojej inwestycji. Formularz zgody umożliwi ci zapisanie telefonu do klienta i skontaktowanie się z nim.

Czytaj także: Jak prowadzić odbiory mieszkań?

Targi nieruchomości a klucz do sukcesu

Najważniejsze na targach jest Twoje nastawienie. To dwa dni naprawdę intensywnej pracy, po 6-8 godzin czasem ciągłych rozmów. Pamiętaj, że choć większość spotkanych klientów nic u ciebie nie kupi, to warto jest zaangażować się w rozmowę z każdym. Potencjał w takiej imprezie jest naprawdę duży.

Więcej wskazówek o tym, jak przygotować się do targów nieruchomości i wycisnąć maksimum z takiej imprezy, znajdziesz na naszym kanale Youtube.

A jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej o tym, jak sprzedawać – a przede wszystkim, jak robić to SKUTECZNIE – zachęcamy cię do wzięcia udziału w naszym kursie online “Zarządzanie budową w inwestycji deweloperskiej”.

Czytaj także: Zasady sprzedaży nieruchomości

O autorze

Kamil Lipiński – właściciel biura nieruchomości so!home oraz firmy inwestycyjno-doradczej so!invest. Specjalizuje się w prowadzeniu działów marketingu i sprzedaży inwestycji deweloperskich. Zarządzał sprzedażą kilkunastu projektów deweloperskich w segmencie mieszkaniowym. Wierzy, że dobrze przygotowany projekt jest podstawą udanego przedsięwzięcia, ale skuteczny marketing może znacząco podnieść jego rentowność.